Po co nam taki certyfikat? Większość ludzi starających się o pracę w naszym kraju wpisuje do swojego CV znajomość języka angielskiego. Jest to oczywiste z racji chociażby obowiązku nauki tego języka w szkołach. Jednak jego znajomość na etapie poszukiwania pracy zwykle nie jest potwierdzona żadnym certyfikatem, a wpisywany w CV stopień znajomości języka to zwykle subiektywna ocena danej osoby. Warto jednak wiedzieć, że starając się o pracę w dużej międzynarodowej firmie potwierdzenie umiejętności językowych certyfikatem daje nam duży plus na starcie i zwiększa nasze szanse jako kandydata do pracy. Zatem jakimi certyfikatami językowymi - tymi ogólnymi i tymi biznesowymi - możemy "się potwierdzić"?
Trzy najpopularniejsze ogólne certyfikaty z języka angielskiego to:
- Certificate in Advanced English (CAE)
- Certificate of Proficiency in English (CPE)
- The European Language Certificates (TELC)
Są jednak językowe certyfikaty biznesowe z języka angielskiego stricte ukierunkowane na biznes. Są to:
- TOEIC® - najbardziej popularny certyfikat na świecie, wybieranym przez menedżerów ds. zarządzania zasobami ludzkimi, specjalistów ds. rekrutacji, uczelnie państwowe oraz prywatne i administrację państwową.
- London Chamber of Commerce & Industry (LCCI) - agadnienia z dziedzin biznesu, począwszy od IT, przez accounting i sektory bardziej wyspecjalizowane
- Business Preliminary, Business Vantage, Business Higher (BEC) - trzy certyfikaty uznawane przez największe firmy na świecie
- IELTS - wymagany w przypadku chęci podjęcia studiów lub pracy w Australii, Nowej Zelandii i Kanadzie
- The International Legal English Certificate (IELC) i Test of Legal English Skills (TOLES) - certyfikujące znajomość angielskiego języka prawniczego, stosowanego w światowym handlu, przy tworzeniu dokumentacji prawniczej lub podczas negocjacji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz