Certyfikat PMP , czyli Project Management Professional, to zaświadczenie potwierdzające profesjonalne kwalifikacje w zarządzaniu projektami. Potwierdza on nie tylko zdolności w zarządzaniu, ale także doświadczenie i praktykę zawodową w tej dziedzinie. Certyfikat jest uznawany przez większość międzynarodowych organizacji na całym świecie.
Do tego typu certyfikatów menadżerskich należy CAPM , który jest niższym poziomem PMP. Certyfikat CAPM (Certified Associate in Project Management) mogą zdobywać osoby nie posiadające jeszcze kwalifikacji w tym zakresie, czyli studenci oraz pracownicy, którzy rozpoczynają zarządzanie projektami.
Aby zdobyć certyfikat PMP należy zdać specjalistyczny egzamin oraz co 3 lata odnawiać certyfikacje poprzez zdobywanie punktów PDU (Professional Developement Unit). Punkty przyznawane są za udział w szkoleniach i kursach, a także za publikowanie artykułów na temat zarządzania projektami oraz aktywność w stowarzyszeniu, które przyznaje certyfikat – PMI.
Należy także wykazać się poświadczoną praktyką zawodową w tej dziedzinie, która wynosi 7500 godzin roboczych, spędzonych na pracy w zespole projektowym. Opłata za egzamin wynosi od 400 do 500 dolarów, w zależności od tego, czy jesteśmy członkami stowarzyszenia PMI.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz