Na co zwrócić uwagę przy wyborze
certyfikatu dla firmy? Przede wszystkim rzetelność samego
certyfikatu, za którą odpowiedzialne są zarówno firma wydająca
certyfikat, jak i strona starająca się o jego przyznanie.
Rzetelna firma oferująca certyfikaty
ma za zadanie stworzenie jasnych zasad i reguł określających udział w programie. Stworzenie klarownego regulaminu jest więc
podstawą. Sam proces certyfikacji również powinien być
przeprowadzany jawnie - tak, aby każda ze stron czuła się pewnie
podczas programu.
Tymczasem firma starająca się o
przyznanie certyfikatu musi udostępnić wszystkie potrzebne
dokumenty, a także przekazać kontakt do osób, których udział w
programie może być pomocny (np. klientów czy osób zajmujących
się wybranym działem w firmie).
Certyfikaty, o które może się starać dana firma, obejmują różne dziedziny – mogą dotyczyć
jakości produktu, konkretnego aspektu działalności firmy czy
jakości obsługi klienta.
Większość przedsiębiorstw przy wyborze
certyfikatu kieruje się jego wartością marketingową – to czy
certyfikat jest rozpoznawalny i dobrze kojarzony na rynku w
głównej mierze wpływa na decyzję firmy.
Wartością dodaną będzie
też badawcza wartość procesu certyfikacyjnego. Podstawą takich
programów jest audyt konsumencki lub ekspercki. Warto zaznaczyć, że
oba te aspekty wcale się nie wykluczają – dlatego też wybierając dany program, warto wziąć pod uwagę taki, który oferuje właśnie
badawczą wartość dodaną.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz