czwartek, 18 września 2014

Zarządzanie personelem z CIPD


Obecnie dużo młodych Polaków pragnie rozwijać się zawodowo, aby móc pracować za granicą. Lepsze warunki zatrudnienia oraz wyższe płace przyciągnęły już wielu. Niektórzy kończą studia lub szkolenia jeszcze w Polsce, inni decydują się całość edukacji wyższej odbyć już za granicą.

Najczęstszą destynacją, jaką wybierają Polacy w celach zarobkowych jest Anglia – królestwo świata HR. Dlaczego uważamy, że Anglia stoi wysoko na szczeblu HR-owego rozwoju? Wystarczy wspomnieć o certyfikacie CIPD. W Polsce stosunkowo mało znany, w Wielkiej Brytanii jest on znaczącym wyróżnikiem. CIPD, czyli The Chartered Institute of Personnel and Development to największa europejska organizacja HR. Skupia ona specjalistów wysokiego szczebla, którzy zajmują się ogólno pojętym zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz rozwojem personelu. Obecnie posiada ona ok. 133 tysięcy indywidualnych członków na całym świecie. Pochwalenie się więc certyfikatem CIPD jest dowodem, że posiadamy wysoki poziom umiejętności zawodowych, potwierdzonych przed niezależną komisją.

Niestety w Polsce certyfikacja CIPD nadal nie jest wystarczająco doceniana. Wielu pracodawców w ogóle nie zdaje sobie sprawy z istnienia Instytutu CIPD, a jeśli ktoś uzna odznaczenie tym certyfikatem za atut, to zazwyczaj tylko na zasadzie „a więc ukończył jakieś szkolenie”. Na szczęście polskie organizacje HR-owe zaczynają dbać o poszerzenie świadomości w tym zakresie, wprowadziwszy w 2009 roku możliwość uzyskania certyfikacji CIPD na terenie naszego państwa. Jedną z nich jest np. House of Skills, który przeprowadza kursy CIPD dla Profesjonalistów HR od marca 2012 roku. Być może więc polscy pracodawcy wkrótce zaczną doceniać poważane w całej Europie certyfikacje CIPD.

7 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Prowadzenie firmy i zarządzanie personelem wbrew pozorom nie jest takie łatwe. Jeśli zdecydujemy się na taki krok to trzeba wiedzieć, że są systemu przystosowane do takich sytuacji. Jednym z nich jest system CRM https://craftware.pl/jaki-crm-wybrac-dla-malej-firmy który doskonale wspomaga budowaniu relacji z klientami.

    OdpowiedzUsuń
  3. Akurat tego systemu jeszcze nie znałam i w sumie to nie wiem jakie mam mieć zdanie na jego temat. Jak dla mnie zarządzanie np. dokumentami firmie poprzez https://www.connecto.pl/system-dms-connecto/ jest bardzo ważnym aspektem funkcjonowania całości podmiotu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja także nie miałem jeszcze nigdy okazji aby poznać ten system więc nie mogę się na jego temat wypowiedzieć. Moim zdaniem bardzo fajnie w każdej firmie sprawdza się system CRM https://startkariery.pl/zastanawiasz-sie-nad-wdrozeniem-crm-w-swojej-firmie-wyjasniamy-jak-to-wyglada/ i jak o nim czytałem to już chyba zdecyduję się na jego wdrożenie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  6. W odniesieniu do wymagań kadrowych lub kwestii zatrudniania, uważam, że korzystne jest zużycie https://extended.tools/extended-disc-analiza-indywidualna/ jako narzędzie do oceny wybitnych cech kandydata do pracy. Jest to najnowocześniejsze narzędzie, które jest niezwykle skuteczne.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zarządzanie personelem należy do zadań kadry zarządzającej - liderów, menadżerów. Dla nich też skierowane są warsztaty m.in. https://www.impactinternational.com/pl/impact-polska dzięki którym mogą nabyć odpowiednie umiejętności

    OdpowiedzUsuń