poniedziałek, 10 lutego 2014

Wybierz odpowiedni certifikat dla swojej firmy

Na co zwrócić uwagę przy wyborze certyfikatu dla firmy? Przede wszystkim rzetelność samego certyfikatu, za którą odpowiedzialne są zarówno firma wydająca certyfikat, jak i strona starająca się o jego przyznanie.

Rzetelna firma oferująca certyfikaty ma za zadanie stworzenie jasnych zasad i reguł określających udział w programie. Stworzenie klarownego regulaminu jest więc podstawą. Sam proces certyfikacji również powinien być przeprowadzany jawnie - tak, aby każda ze stron czuła się pewnie podczas programu.

Tymczasem firma starająca się o przyznanie certyfikatu musi udostępnić wszystkie potrzebne dokumenty, a także przekazać kontakt do osób, których udział w programie może być pomocny (np. klientów czy osób zajmujących się wybranym działem w firmie).

Certyfikaty, o które może się starać dana firma, obejmują różne dziedziny – mogą dotyczyć jakości produktu, konkretnego aspektu działalności firmy czy jakości obsługi klienta.

Większość przedsiębiorstw przy wyborze certyfikatu kieruje się jego wartością marketingową – to czy certyfikat jest rozpoznawalny i dobrze kojarzony na rynku w głównej mierze wpływa na decyzję firmy.

Wartością dodaną będzie też badawcza wartość procesu certyfikacyjnego. Podstawą takich programów jest audyt konsumencki lub ekspercki. Warto zaznaczyć, że oba te aspekty wcale się nie wykluczają – dlatego też wybierając dany program, warto wziąć pod uwagę taki, który oferuje właśnie badawczą wartość dodaną.   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz