piątek, 13 czerwca 2014

Profesjonalne zarządzanie projektami, czyli certyfikat PMP

Certyfikat PMP , czyli Project Management Professional, to zaświadczenie potwierdzające profesjonalne kwalifikacje w zarządzaniu projektami. Potwierdza on nie tylko zdolności w zarządzaniu, ale także doświadczenie i praktykę zawodową w tej dziedzinie. Certyfikat jest uznawany przez większość międzynarodowych organizacji na całym świecie.

Do tego typu certyfikatów menadżerskich należy CAPM , który jest niższym poziomem PMP. Certyfikat CAPM (Certified Associate in Project Management) mogą zdobywać osoby nie posiadające jeszcze kwalifikacji w tym zakresie, czyli studenci oraz pracownicy, którzy rozpoczynają zarządzanie projektami.

Aby zdobyć certyfikat PMP należy zdać specjalistyczny egzamin oraz co 3 lata odnawiać certyfikacje poprzez zdobywanie punktów PDU (Professional Developement Unit). Punkty przyznawane są za udział w szkoleniach i kursach, a także za publikowanie artykułów na temat zarządzania projektami oraz aktywność w stowarzyszeniu, które przyznaje certyfikat – PMI.

Należy także wykazać się poświadczoną praktyką zawodową w tej dziedzinie, która wynosi 7500 godzin roboczych, spędzonych na pracy w zespole projektowym. Opłata za egzamin wynosi od 400 do 500 dolarów, w zależności od tego, czy jesteśmy członkami stowarzyszenia PMI.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz