niedziela, 17 listopada 2013

Warto inwestować w certyfikaty językowe?

To pytanie zapewne stawia sobie wielu z nas - zarówno myśląc o praktycznym wykorzystaniu języków obcych w życiu jak i o możliwości pochwalenia się certyfikatem naszemu obecnemu lub przyszłemu pracodawcy. Certyfikatów językowych jest bardzo wiele i jak zwykle w takich przypadkach trzeba zastanowić się, o który certyfikat warto zawalczyć, aby był przydatny np. w karierze zawodowej. Jeśli myślimy o certyfikacji językowej właśnie pod tym kontem warto zastanowić się nad biznesowymi certyfikatami językowymi.


Po co nam taki certyfikat? Większość ludzi starających się o pracę w naszym kraju wpisuje do swojego CV znajomość języka angielskiego. Jest to oczywiste z racji chociażby obowiązku nauki tego języka w szkołach. Jednak jego znajomość na etapie poszukiwania pracy zwykle nie jest potwierdzona żadnym certyfikatem, a wpisywany w CV stopień znajomości języka to zwykle subiektywna ocena danej osoby. Warto jednak wiedzieć, że starając się o pracę w dużej międzynarodowej firmie potwierdzenie umiejętności językowych certyfikatem daje nam duży plus na starcie i zwiększa nasze szanse jako kandydata do pracy. Zatem jakimi certyfikatami językowymi - tymi ogólnymi i tymi biznesowymi - możemy "się potwierdzić"?

Trzy najpopularniejsze ogólne certyfikaty z języka angielskiego to:
  • Certificate in Advanced English (CAE)
  • Certificate of Proficiency in English (CPE)
  • The European Language Certificates (TELC)
Są to certyfikaty potwierdzające znajomość angielskiego na najwyższym poziomie. Są to jednak certyfikaty ogólne - mimo, że często poważane również podczas poszukiwania pracy przez wiele firm, określają one ogólne umiejętności posługiwania się językiem angielskim w mowie i piśmie.

Są jednak językowe certyfikaty biznesowe z języka angielskiego stricte ukierunkowane na biznes. Są to:
  • TOEIC® - najbardziej popularny certyfikat na świecie, wybieranym przez menedżerów ds. zarządzania zasobami ludzkimi, specjalistów ds. rekrutacji, uczelnie państwowe oraz prywatne i administrację państwową.
  • London Chamber of Commerce & Industry (LCCI) - agadnienia z dziedzin biznesu, począwszy od IT, przez accounting i sektory bardziej wyspecjalizowane
  • Business Preliminary, Business Vantage, Business Higher (BEC) - trzy certyfikaty uznawane przez największe firmy na świecie
  • IELTS - wymagany w przypadku chęci podjęcia studiów lub pracy w Australii, Nowej Zelandii i Kanadzie
  • The International Legal English Certificate (IELC) i Test of Legal English Skills (TOLES) - certyfikujące znajomość angielskiego języka prawniczego, stosowanego w światowym handlu, przy tworzeniu dokumentacji prawniczej lub podczas negocjacji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz